Privat springundervisning

Ansvarlig for koordinering af privat springundervisning: Camilla Færgemann Sørensen
Kontakt: 28430443 /
camilla_faerge@icloud.com

Godkendte springundervisere:
Niels Goldschmidt, Vicky Mathiesen, Henriette Pedersen, Sara Forsman (bom). Underviserne kan frit vikariere for hinanden. Der skal altid gives besked til springkoordinator.

UNDERVISER
 Springundervisning må kun foregå ved underviser godkendt af bestyrelsen

·         Ønskes tid for undervisning til fast springtid koordineres det med springkoordinator, ikke direkte med underviser. En hest/pony kan kun bookes til spring 1 gang pr. uge.

·         Alle ryttere med hest/pony opstaldet på Elleslettegård eller med gyldigt eksternt ridehuskort kan deltage i undervisning. Rytter skal være medlem af VEK.

DAGE OG TIDER

Udendørssæsonen (sommertid)

·         Tirsdage fra kl. 16 v. Vicky Mathiesen (springtræning)

·         Torsdage fra kl. 17.30 v. Sara Forsmann (bomtræning)

·         Lørdage formiddag / eftermiddag v. Henriette Pedersen / Niels Goldschmidt

·         Tid pr. ekvipage er ml. 15-25 minutter pr. rytter afhængig af, hvor mange man rider sammen.

Indendørssæsonen (vintertid)

·         Torsdage fra kl. 17.30 v. Sara Forsmann og Niels Goldschmidt (bom/springtræning)

·         Lørdage formiddag udendørs v. Henriette Pedersen / Niels Goldschmidt, hvis vejret tillader det

·         Søndag morgen i ”springtiden” i ridehuset kan der lejlighedsvis og efter aftale med springkoordinator bookes en af de ovennævnte godkendte undervisere. Varighed max. ½ time pr. ekvipage. Ved booking af tid har springrytter fortrinsret til at sætte spring op 10 min før tiden og rydde op 10 min efter tiden. Der må rides under opsætning og nedtagning. Der må ikke rides i ridehuset samtidig med der springes, medmindre springrytter har givet tilladelse.

MATERIALE

Efter endt undervisning skal springryttere og undervisere sørge for, at banen fjernes (i ridehuset) eller at ALLE bomme er fjernet fra jorden og lagt op på springene (udendørs).
SPØRGSMÅL til springundervisning? Så kontakt endelig springkoordinator.

VEK / Bestyrelse / 2022

Hold i dag